A szemináriumi foglalkozás sajátosságai II.
2020 márciusában a COVID-19 terjedésének következtében a tanintézményekben digitális tanrendet vezettek be. Ez megváltoztatta az előadások és a szemináriumi foglakozások menetét.
A Moodle felülete lehetővé tette az oktatott tantárgyhoz illeszkedő munkaterv fejezeteinek közzétételét, a szakirodalom megosztását Google Drive mappa vagy internetes hivatkozás segítségével.
A szemináriumi foglalkozások esetében szintén a Moodle felülete került előtérbe. A szemináriumi foglalkozáshoz illeszkedő kérdéssor a felületen a ,,Feladat létrehozása" menüpont segítségével vált láthatóvá. A képzés résztvevői határidővel ellátott, értékelés és visszajelzés szempontjából megfelelő online felületet használhattak ukrán és angol nyelven egyaránt.
A pandémia befolyásolta
a középiskolás és egyetemi hallgatók tanulási motivációját, digitális
kompetenciáját, szociális szokásait, érdemjegyének alakulását. Ennek
megfelelően a szemináriumi foglalkozás menete is megváltozott. A prezentáció
elérhetővé vált a Moodle felületén. A tartalom megvitatása videokonferencia
segítségével valósult meg.
Továbbra is aktuális kérdés, hogy a tantermi oktatás idején hogyan viszonyulunk a digtális tanrend során használt online alkalmazásokhoz: elfelejtjük, vagy továbbra is alkalmazzuk azokat.
Comments
Post a Comment