A szemináriumi foglalkozás sajátosságai II.

 2020 márciusában a COVID-19 terjedésének következtében a tanintézményekben digitális tanrendet vezettek be. Ez megváltoztatta az előadások és a szemináriumi foglakozások menetét. 

A Moodle felülete lehetővé tette az oktatott tantárgyhoz illeszkedő munkaterv fejezeteinek közzétételét, a szakirodalom megosztását Google Drive mappa vagy internetes hivatkozás segítségével. 

A szemináriumi foglalkozások esetében szintén a Moodle felülete került előtérbe. A szemináriumi foglalkozáshoz illeszkedő kérdéssor a felületen a ,,Feladat létrehozása" menüpont segítségével vált láthatóvá. A képzés résztvevői határidővel ellátott, értékelés és visszajelzés szempontjából megfelelő online felületet használhattak ukrán és angol nyelven egyaránt. 

A pandémia befolyásolta a középiskolás és egyetemi hallgatók tanulási motivációját, digitális kompetenciáját, szociális szokásait, érdemjegyének alakulását. Ennek megfelelően a szemináriumi foglalkozás menete is megváltozott. A prezentáció elérhetővé vált a Moodle felületén. A tartalom megvitatása videokonferencia segítségével valósult meg. 

Továbbra is aktuális kérdés,  hogy a tantermi oktatás idején hogyan viszonyulunk a digtális tanrend során használt online alkalmazásokhoz: elfelejtjük, vagy továbbra is alkalmazzuk azokat. 





Comments

Popular posts from this blog

Általános tudnivalók A nevelés és a pedagógia története az ókorban és a középkorban c. tantárgyról

Köszöntő

Oktatási segédlet (segédkiadvány) – 12.