A tantárgy tárgya: az ókori és középkori neveléstörténet kiemelkedő gondolkodóinak gyermeknevelésről vallott elvei. A tantárgy célja: áttekinteni az ókori és középkori neveléstörténet kiemelkedő alakjainak munkásságát. A cél eléréséhez a következő feladatok elvégzése, vagyis vázlatpontok áttekintése szükséges: · a neveléstörténet, mint a művelődéstörténet része; · nevelés a folyammenti kultúrákban; · az antik görög nevelés sajátosságai · a homéroszi korszak neveléseszménye; · a spártai nevelés; · az athéni nevelés; · a szofisztika és a filozófia harca az iskoláért; · a római nevelés története; · a hellenizált nevelés korának elmélkedői; ...
Köszöntök minden Olvasót a 2. sz. Gyakorlófüzet c. blog felületén. Előzménye a régi, általam korábban megszünetett, Kovács Eleonóra blogja c. felület, majd a helyette indított Gyakorlófüzet. Tárhelyprobléma helyett a legegyszerűbb, ha új blogot indítok. Íme. A rég blog itt elérhető.
Mint ahogyan korábban említettem, az előző blog, a Gyakorlófüzet felületén információt közöltem az elmúlt 10 évben szerkesztett oktatási segédkiadványokról. Oktatói tevékenységem keretében készítek egy ukrán nyelvű munkatervet, majd egy magyar nyelvű oktatási segédkiadványt, amely magyar nyelven is tartalmazza az előadások témáit, a szemináriumi foglalkozások témakörét, szakirodalmát. Az oktatási segédletek bibliográfiája az Ukrán –Magyar Oktatási –Tudományos Intézet weboldalán , továbbá az ORCID , valamint a Google Scholar felületén olvasható. Ebben a bejegyzésben a 9. oktatási segédlet tartalmába nyerhetünk betekintést. Sajnos csak egyetlen szemeszteren keresztól mélyülhettünk el a Sajtótörténet lebilincselő birodalmában. Ebben a szemeszterben fordítottam a legtöbb szöveget ukrán és angol nyelvből annak érdekében, hogy az európai sajtótörténet fejlődését, valamint a l...
Comments
Post a Comment